تبلیغات در سایت ما

سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل

درباره ما
 سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل
به وب سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات و موبایل خوش آمدید. در این سایت هدف ما آموزش برق، الکرونیک، کامپیوتر، مخابرات، میکروکنترلر، میکروپروسسور، دیجیتال و... می باشد. از شما خواهشمندیم با نظرات و پیشنهادات خود ما را در اداره این سایت یاری فرمایید. ثبت نام در سایت هم فراموش نشه. با تشکر مدیریت سایت
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 11
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 42 نفر
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید دیروز : 7
  • ورودی امروز گوگل : 1
  • ورودی گوگل دیروز : 1
  • آي پي امروز : 2
  • آي پي ديروز : 2
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 536
  • بازدید سال : 2027
  • بازدید کلی : 39652
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.144.230.82
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • نظرسنجي
    به نظر شما سایت در چه سطحی است؟
    امکانات جانبی

    ویندوز 9 رونمایی می شود

    به گزارش ایرنا از پایگاه سی نت، این شرکت بزرگ ارایه دهنده نرم افزارهای رایانه ای قصد دارد سیستم عامل ویندوز 9 ( Windows 9 ) را با نام درشولد

    (Threshold) وارد بازار کند که این اقدام جدا از طرح گسترده مایکروسافت برای یکپارچه سازی دو سیستم عامل ویندوز و ویندوز فون انجام می شود.

    سیستم عامل ویندوز 9 شامل نسخه های مختلف از سیستم های عاملی که تاکنون از سوی مایکروسافت ارایه شده است . در این سیستم عامل سه نسخه ایکس باکس وان (Xbox One )، ویندوز و ویندوز فون عرضه می شود و قرار است که از این پس آنها در یک سیستم کلی به روز شوند.

    Paul Thurott وبلاگ نویس مسائل اختصاصی ویندوز گفته است که به احتمال زیاد ، Threshold با نام ویندوز 9 عرضه خواهد شد تا مایکروسافت را از شکست ویندوز 8 دور سازد . به رغم تلاش های این شرکت ویندوز 1/8 نتوانست آماری فراتر از 25 میلیون آپدیت را بدست آورد .

    با وجود اینکه ویندوز 8 در حال حاضر بیش از یک سال است که به بازار عرضه شده؛ ولی سهم این نسخه ، از تغییر سیستم عامل دستگاه ها ، همچنان در پشت سر آمار ویندوز 7 قرار می گیرد.

    مرورگر مایکروسافت در محیط‌های شغلی اول است

     

    برآوردهای شرکت پژوهشی فورستر نشان می‌دهد در محیط‌های کاری از اینترنت اکسپلورر بیش از سایر مرورگر‌ها استفاده می‌شود.
    استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر و سیستم عامل ویندوز ایکس پی که هر دو از محصولات شرکت مایکروسافت است، هم اکنون از رواج گسترده‌ای در محیط‌های کاری برخوردار است. بر اساس این برآورد‌ها، در میان ۷۳۰۰ نفر از کارکنان بخش آی.تی شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در مطالعه فورستر شرکت کرده‌اند، بیش از ۴۰ درصد از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند.
    مرورگر کروم نیز مورد استفاده ۸. ۲۷ درصد از این افراد است و ۴. ۲۵ درصد نیز از مرورگر فایر فاکس موزیلا استفاده می‌کنند. مرورگر سفری اپل نیز در این میان ۸. ۱ درصد سهم دارد.
    پژوهشگران فورستر در توضیح این یافته‌ها گفته است چون اینترنت اکسپلورر مرورگر اصلی و از پیش تعریف شده در بسیاری از دستگاه‌های رایانه‌ای تحت ویندوز است، سهم آن در محیط‌های کاری و شغلی بیش از سایر مرورگرهاست.
    سهم اندک اینترنت اکسپلورر در محیط‌های شغلی اروپا نیز موید این نظر پژوهشگران است، چرا که کمیسیون اروپا چند سال قبل مایکروسافت را به خاطر انحصارطلبی در زمینه نصب اینترنت اکسپلورر بر روی رایانه‌های تحت ویندوز محکوم کرد و این شرکت از آن پس دیگر حق ندارد اینترنت اکسپلورر را به عنوان مرورگر اصلی به کاربران تحمیل کند.
    این شرکت اخیراً نیز به خاطر نقض این حکم ناچار شد ۷۳۳ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.
    بر اساس این گزارش، فورستر در مطالعه خود پیش‌بینی کرده است افزایش استفاده از ابزارهای همراه در محیط کار رفته رفته باعث کاهش سهم مرورگر اینترنت اکسپلورر خواهد شد.
    برآوردهای فورستر همچنین نشان می‌دهد علیرغم اینکه پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ایکس.پی کمتر از یک سال دیگر پایان می‌یابد، این سیستم عامل پس از ویندوز ۷ دومین سیستم عامل پر استفاده در محیط‌های کاری است.

    مایکروسافت محصولات خود را به فناوری احراز هویت دو عاملی مجهز می‌کند

    شرکت مایکروسافت قصد دارد بزودی برای تمام محصولات خود از شیوه احراز هویت دو عاملی استفاده کند.

    شرکت مایکروسافت قصد دارد در تمام محصولات خود که استفاده از آن‌ها مستلزم داشتن حساب کاربری و گذرواژه است، از شیوه احراز هویت دو عاملی استفاده کند.

    در این شیوه، کاربر برای استفاده از یک محصول یا خدمات خاص می‌بایست علاوه بر انتخاب گذرواژه، قطعه‌ای از اطلاعات خود را نیز به عنوان رمز ورود استفاده کند. اپل، گوگل و فیس بوک از جمله شرکت‌هایی هستند که چندی است به سوی فناوری احراز هویت دو عاملی رو آورده‌اند.

    اریک دوئِر، مدیر بخش حساب‌های کاربری شرکت مایکروسافت این خبر را در وبلاگ خود منتشر کرده و نوشته است: صرف نظر از اینکه شما از کدام خدمات یا ابزارهای مایکروسافت استفاده می‌کنید، می‌توانید با شیوه احراز هویت دو عاملی از حساب کاربری خود بیشتر پشتیبانی کنید.

    وی اعلام کرده است استفاده از شیوه احراز هویت دو عاملی برای کاربران اختیاری است.

    بر اساس این گزارش، مایکروسافت قصد دارد تمام محصولات و خدمات خود را رفته رفته به فناوری احراز هویت دو عاملی مجهز کند. خدمات ایمیل اوت لوک، خدمات تماس تصویری اسکایپ، خدمات پردازش ابری اسکای درایو و حتی دستگاه‌هایی مثل رایانه‌های تحت ویندوز و ایکس باس‌ها و یا نرم افزارهایی مثل آفیس از جمله محصولاتی هستند که مایکروسافت آن‌ها را به این فناوری مجهز خواهد کرد.

    در روزهای آینده کاربران اوت لوک، اسکایپ و اسکای درایو خواهند توانست از قابلیت احراز هویت دو عاملی استفاده کنند. 

    خداحافظی مایکروسافت با بعضی محصولات قدیمی !

    شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که از این ماه به بعد دیگر پشتیبانی از برخی محصولات را پایان خواهد داد و برای آنها بروز رسانی جدیدی منتشر نخواهد شد . محصولاتی از قبیل ویندوز ایکس پی ، ویندوز لایو مسنجر ، مرورگر اینترنت اکسپلورر ۶ و بسته نرم افزاری آفیس ۲۰۰۳ در لیست مایکروسافت قرار دارند .

    اول از همه ویندوز ایکس پی است که هنوز یک سال دیگر فرصت دارد و در تاریخ ۸ آوریل سال ۲۰۱۴ دیگر بروز رسانی امنیتی برای آن منتشر نخواهد شد . جالب است بدانید که هنوز حدود ۳۸% از کامپیوترهای متصل به اینترنت در سراسر دنیا از این نسخه از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند . توصیه اکثر کارشناسان امنیتی نیز این است که هرچه سریع تر به نسخه های جدیدتری مثل ویندوز هفت یا هشت مهاجرت کنند . حتی اگر بروز رسانی های امنیتی هم برای تان مهم نیست ، آیا فکر نمی کنید که دیگر وقت دل کندن از سیستم عاملی با عمر در حدود ۱۲ سال است ؟

    اما خبر بد برای کاربران ویندوز لایو مسنجر است . کاربران این برنامه باید بدانند هیچ گزینه جایگزینی به غیر از اسکایپ برای شان باقی نمی ماند . البته از طریق برنامه های دیگری که پروتکل مربوط به ویندوز لایو مسنجر را پشتیبانی می کنند ، می توانید با دوستان خود به چت کردن بپردازید . ویندوز لایو مسنجر از ماه آوریل سال جاری دیگر پشتیبانی نخواهد شد .

    اما از همه این ها گدشته ، مایکروسافت قصد دارد تا پشتیبانی از آفیس ۲۰۰۳ و اینترنت اکسپلورر ۶ را نیز قطع کند . اینترنت اکسپلورر در حال حاضر در رده پنجمین مرورگر پرطرفدار در سراسر دنیاست . البته پرطرفدار اجبار ی . چون به همراه ویندوز ایکس پی نصب می شود و خیلی ها هم که اصلا نمی دانند به جز آن e آبی رنگ ، اصلا مرورگر دیگری در دنیا وجود دارد . جالب اینجاست که کشور چین بزرگ ترین جامعه کاربری اینترنت اکسپلورر ۶ است و حدود ۲۵% کاربران اینترنتی این کشور از این مرورگر استفاده می کنند .

    در هر صورت این ها تصمیماتی بوده که شرکت مایکروسافت گرفته است . چون در حال حاضر محصولات بهتر ، سریع تر و پایدارتری را عرضه کرده است و باید کاربران را به سوی آنها سوق دهد . این در حالیست که ممکن است برخی کاربران با تصمیمات مایکروسافت موافق نباشند . 

    در ویندوز 8 بلو امکان همگام سازی صفحه استارت با سایر دستگاه‌ها میسر می‌شود

     

    به گفته پائول تاروت (نویسنده سایت Supersite for Windows) در نسخه جدید ویندوز که به زودی عرضه خواهد شد، صفحه شروع نیز به لیست مواردی که قابلیت همگام سازی با سایر دستگاه‌ها را دارند، افزوده شده است.

    پائول تاروت در بررسی آخرین پیشرفت‌های طراحی شده برای ویندوز بلو، به معرفی قابلیت اشتراک گذاری صفحه آغازین در دو رایانه دارای ویندوز ۸ پرداخته است. این بدان معنی است که کاربرانی که با اکانت مایکروسافت خود وارد شده اند، کاشی ها، چینش و ترکیب رنگی مشابهی را در صفحه شروع تمام دستگاه‌های دارای ویندوز ۸ خواهند دید.

    در‌واقع قابلیت همگام سازی صفحه شروع که در صفحه تنظیمات ویندوز بلو وجود دارد، در نسخه فعلی ویندوز آبی (نسخه اولیه که چندی پیش به بیرون درز کرد) کار نمی کند. اما کاربران می‌توانند آن را مثل سایر تنظیمات همگام سازی خاموش یا روشن کنند. کاربران ویندوز ۸ در حال حاضر می‌توانند مواردی مثل عکس حساب کاربری، قفل صفحه، تم دسکتاپ، تنظیمات زبان، صفحات مورد علاقه در مرورگر، و خیلی از تنظیمات دیگر را همگام سازی کنند. با این توصیفات اضافه شدن امکان همگام سازی صفحه شروع به این لیست حس خوبی خواهد داشت.

    با این حال ویندوز بلو توانایی همگام سازی موارد بیشتری را نیز خواهد داشت. بر اساس هدف گذاری های مطرح شده برای ویندوز بلو، رافائل ریورا (مالک وبلاگ ویندوز) از موارد تازه‌ ای پرده برداشته است. به گفته وی کاربران قادر خواهند بود رمز عبور تصاویر، تاریخچه فعالیت، برنامه‌های نصب شده، لینک‌های دسترسی سریع در مرورگر، فایل‌ها و خیلی از موارد دیگر را نیز همگام سازی کنند.

    مایکروسافت چه قابلیت‌های دیگری را برای ویندوز بلو پیش‌بینی کرده است؟

    نسخه رومیزی جدید اینترنت اکسپلورر ۱۱ حداقل یکی از ترفندهای ویندوز ۸ را با نام «مدرن» به خود اختصاص خواهد داد.

    به گفته پائول تاروت، اینترنت اکسپلورر ۱۱ همانند همتای خود در ویندوز ۸ از قابلیت لمسی برای کنترل راحت در ابزارهای لمسی مانند تبلت‌ها بهره می برد. کاربران ویندوز می‌توانند با لمس سریع افقی، بین وب سایت‌های باز جا به جا شوند. این قابلیت جدید با موس قابل استفاده نیست (حداقل در نسخه فعلی ویندوز بلو). با این حساب کاربرانی که از دستگاه‌های دارای صفحه نمایش لمسی استفاده نمی‌کنند، خوش شانس نخواهند بود.

    مایکروسافت پس از دریافت بازخوردهای منفی بسیار از ویندوز ۸ و برنامه‌های آن، تجربه و شیوه ای متفاوت را برای ناوبری (Navigation) پیش بینی کرده است. به نظر می‌رسد حالت Swipe (لمس صفحه و حرکت دست از یک سمت به سمت دیگر) در IE11 اولین تلاش برای رسیدگی به بازخوردهای منفی کاربران ویندوز ۸ خواهد بود.

    مایکروسافت به تازگی وجود ویندوز آبی را به عنوان مرحله اول تغییرات عمده‌ای که برای سیستم عامل جدیدش وعده داده بود، تصدیق نمود. «بلو» نام و کد این ویندوز بوده و بعید است، محصول نهایی نیز همین نام را به همراه داشته باشد. دامنه تغییرات ویندوز بلو، رایانه های رومیزی، سرورها، تبلت‌ها و حتی تلفن‌های همراه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

    شیوه حذف دائمی فایل ها در ویندوز

     

    این کار به شما اجازه می دهد تا از فضایی که توسط فایل پاک شده اشغال شده بود، برای ذخیره اطلاعات جدید استفاده کنید. همانطور که می بینید فایل های شما پاک نشده اند و هر لحظه ممکن است از اعماق تاریک هارد دیسک تان شکار شده و بیرون کشیده شوند.

    یک کاربر کامپیوتر که دانش فنی کافی داشته باشد، به راحتی می تواند هر فایل پاک شده ای را بازیابی کرده و اسرار شما را هویدا سازد! اما چندان نگران نباشید، برنامه CCleaner شیوه مناسبی را برای حذف دائمی اطلاعات دیلیت شده از روی هارد دیسک در اختیارتان می گذارد.

    delete_files_step1.jpg

    قدم اول: آخرین نسخه سی کلینر را دانلود کنید.

    قدم دوم: در پنجره اصلی برنامه CCleaner بر روی آیکون Tools در ستون سمت چپ کلیک کنید.


    قدم سوم: از لیستی که در پنجره جدید باز می شود، بر روی گزینه Drive Wiper کلیک کنید.

    قدم چهارم: در جلوی گزینه Wipe عبارت Free Space Only را انتخاب کنید. حال در مقابل گزینه Security دفعات بازنویسی فضای خالی، برای نابودی کامل اطلاعات را انتخاب کنید.

    قدم پنجم: درایوی را که می خواهید اطلاعات Delete شده روی آن را نابود کنید، انتخاب کرده ودکمه Wipe را بزنید.


    دفعات بازنویسی (passes) که در برنامه انتخاب می کنید، تعداد مراحل پاک کردن و دوباره نویسی اطلاعات روی فضای خالی هارد هستند. هر چه دفعات بیشتری انتخاب کنید، اطمینان و امنیت بالاتری خواهید داشت. اما زمان انجام کار هم بسیار طولانی تر خواهد شد.

    معمولا یک مرحله پاک کردن و بازنویسی اطلاعات (simple overwrite) کافی و مناسب به نظر می رسد و وقت زیادی هم نخواهد گرفت. اما اگر نابودی اطلاعات مورد نظر خیلی برای تان مهم است و می خواهید امنیت بیشتری داشته باشید (مثلا هنگام فروش کامپیوتری که عکس ها و ویدیوهای خانوادگی یا اسناد شرکتی روی آن داشته اید) می توانید از دفعات بازنویسی بیشتری استفاده کنید.

    بسته به حجم هارد دیسک تان و دفعات بازنویسی انتخابی، این زمان ممکن است ساعت ها طول بکشد. اما گاهی تحمل چند ساعت یا چند روز کار اضافه به قیمت افزایش امنیت، ارزشش را دارد.

    ۷ ابزار رایگان که برای تامین امنیت کامپیوتر ضروری هستند

    این روزها پرداخت ها و بررسی وضعیت حساب بانکی و ارتباطات ما بیشتر وابسته به کامپیوتر و اینترنت شده است. پس برای حفاظت از اطلاعات حساس مان باید کامپیوترمان را مجهز کنیم و با پیشگیری، مانع از به وجود آمدن خطرات شویم. در این مطلب ابزارهایی ضروری و در عین حال رایگان را که برای افزایش ضریب امنیت کامپیوتر، لازم هستند، معرفی کرده ایم. استفاده از این ابزارها کامپیوتر شما را تا حد زیادی از خطرات دور نگه می دارد. 

    روش ها در ادامه مطلب

    هشدار امنیتی به کارمندان درباره‎ی استفاده از Babylon

     

    بر اساس بخشنامه ای که از طرف مسوولان بخش فناوری اطلاعات و حراست برخی وزارتخانه‎ها به واحدهای مختلف این دستگاه‎ها ارسال شده، تاکید شده است که از این پس به دلیل ابهاماتی که درباره‎ی نحوه فعالیت نرم افزار دیکشنری رایگان یا آنلاین Babylon وجود دارد، تمامی کارشناسان و افراد مرتبط با سامانه‎ها و دستگاه‎های رایانه، حق استفاده یا نصب آن را روی دستگاه‎های خود ندارند.

    3 راه برای پی بردن به فضای اشغال شده‌ی هارددیسک توسط نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی ویندوز

     

    راه اول
    بدین منظور می‌توان از Add/Remove Programs موجود در Control Panel استفاده کرد.
    برای دسترسی به این پنجره ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.
    در پنجره‌ی Run عبارت appwiz.cpl را وارد کرده و Enter بزنید.
    در پنجره‌ی Add/Remove Programs لیست کامل کلیه نرم‌افزارهای نصب شده بر روی ویندوز را مشاهده خواهید کرد. در ستون Size می‌توان حجم اشغالی توسط هر نرم‌افزار را مشاهده کنید.
    همچنین با کلیک بر روی عبارت Size در عنوان ستون‌ها می‌توانید لیست نرم‌افزارها را بر اساس حجم مرتب کنید.

    راه دوم
    اکثر نرم‌افزارهای نصب شده بر روی ویندوز در پوشه‌ی Program Files واقع در درایو C جای می‌گیرند.
    در نتیجه (ترفندستان) می‌توانید ابتدا به این پوشه مراجعه کنید.
    سپس کافی است بر روی پوشه‌ی نرم‌افزار مورد نظر راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید.
    در تب General و قسمت Size می‌توان حجم اشغال شده توسط این نرم‌افزار در پوشه‌ی Programs Files را مشاهده کرد.
    البته با این روش نمی‌توان به حجم دقیق کلیه نرم‌افزارها پی برد. چرا که ممکن است برخی نرم‌افزارها بخشی از اطلاعات خود را در پوشه‌ای به غیر از پوشه‌ی Program Files ذخیره کنند.

    راه سوم
    در ویندوز 8 اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی ویندوز در پنجره‌ی Add/Remove Programs نمایش داده نمی‌شوند. برای مشاهده‌ی حجم اشغالی توسط این اپلیکیشن‌ها می‌توانید مطابق این ترفند بدین صورت عمل کنید:
    ابتدا کلید ترکیبی Win+I را فشار دهید.
    سپس بر روی Change PC settings کلیک کنید.
    اکنون به بخش General مراجعه کنید.
    سپس در قسمت Available Storage بر روی View app sizes کلیک نمایید.

    ترفند مایکروسافت برای تشویق دانشجویان به استفاده از آفیس 365

    این شرکت به دانشجویان امکان می دهد تا به مدت شش ماه از خدمات یاد شده به رایگان استفاده کنند و همین طور 20 گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره سازی اطلاعات در سرویس اسکای درایو به دانشجویان هدیه می دهد.

    تازه ترین نسخه از آفیس 365 که برای رقابت با خدمات مشابه گوگل، آمازون و ... راه اندازی شده در ماه ژانویه رونمایی شد و در آن زمان اعلام شد که هزینه استفاده از خدمات یاد شده برای دانشجویان 80 دلار به ازای 4 سال از طریق حداکثر دو وسیله خواهد بود.

    همچین اعلام گردید که اگر کاربران بخواهند از خدمات یاد شده برای 8 سال استفاده کنند باید 160 دلار هزینه کنند. خدمات کلود SkyDrive بخشی از سرویس آفیس 365 مایکروسافت محسوب می شود که رابط کاربری آن با وسایل الکترونیک لمسی مانند گوشی ها و تبلت ها به خوبی سازگار می شود.

    همچنین دانشجویانی که باید طرح های خود را به طور مشترک و گروهی اجرا کنند نیز می توانند از مزایای این خدمات بهره بگیرند. این شرکت برای ترغیب دانشجویان تبلیغات گسترده ای را هم در مورد مزایای کاربرد آفیس 365 به راه انداخته است. 

    صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

    تبلیغات
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    hamed - مهدی جان اولین سالگرد سایتت تبریک میگم
    پاسخ:خیلی ممنون - 1393/4/30
    پرهام - مرسی
    پاسخ: خواهش - 1392/8/3/mz0
    علي -

    با سلام..از وبت بازديد كلي كردم..خوشم اومد جالب بود


    پاسخ:ممنون - 1392/5/20
    آبی - چرا ضمیمه های جدید رو نمیذاری

    اینایی که هست قدیمی ان
    پاسخ:سلام عزیزم باشه کلیک جدید هم میذارم چند روز سرم شلوغ بود ببخشید - 1392/4/17
    آبی -

    بابت ضمیمه کلیک ممنون


    پاسخ: خواهش قابل شم رو ندارد شرمنده یکم دیر به دیر مطالب میذارم - 1392/4/14
    احمد - سلام وبسایت خوبی داری خوشم اومد مطالبت به روزه من هرروز بهت سر میزنم قربانت احمد
    پاسخ:سلام احمد جان خیلی ممنون - 1392/2/1
    رهـــــــــــا - سلام

    ببخشید شما مقاله ای درباره کاربرد لیزر در الکترونیک دارید؟

    لطفا بی خبرم نذارید
    پاسخ:سلام رها جان نه ندارم ولی برات پیدا میکنم خبرت میکنم. - 1392/1/13
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل امتیاز دهید